Hay planes de un sistema ferroviario en Cancún, Riviera Maya y Tulum

Tulum Real Estate Information

Hay planes de un sistema ferroviario en Cancún, Riviera Maya y Tulum

Tren ligero y eléctrico

Tren Ligero Riviera Maya
CANCUN .- The government of Quintana Roo looks seriously interested European investors plan to develop, build and finance the operation of two rail lines, one that would go from the Cancun airport to the hotel zone and one more stroke on the Riviera Maya , with the port of Calica in Punta Venado, as the first terminal. French businessmen presented the project to reach a balance in the recovery of the resources invested, could leave the management of government systems either state, municipal or other consortia. The light rail would connect to the hotels in the Riviera Maya from Cancun Airport and the electric train, similar to Miami, would be created above the Kukulcan Boulevard and run along the three stages of the hotel zone to conclude also the airport, in the latter case the work is outlined and to avoid using environmental permits and complete the work in less time. "It is a service that does not pollute, fast and does not create accidents and help in many European tourists who travel 11 hours to get to Cancun and then travel three or four more to reach their hotel, "says the Tourism Minister Juan González Hernández. The proposal to link the airport with the hotel zone in Cancun and the Riviera Maya is not new, since May 2007, Asur announced plans to build a train from Cancun to Riviera Maya, a convention center and exhibitions and the second track, currently in operation. On that occasion, President Fernando Chico Pardo said that the construction of the train to the Riviera Maya was one of the most important plans.

CANCÚN.- El gobierno de Quintana Roo analiza seriamente los planes de inversionistas europeos interesados en desarrollar, construir y financiar la operación de dos líneas de trenes, una que iría del aeropuerto de Cancún a la zona hotelera y uno más con trazo por la Riviera Maya, con el puerto de Calica, en Punta Venado, como primera terminal.

Los empresarios franceses que presentaron el proyecto, para llegar a un punto de equilibrio en la recuperación de los recursos que invertirían, podrían dejar el manejo de los sistemas ya sea al gobierno estatal, municipal o incluso a otros consorcios.

El tren ligero conectaría a los hoteles de la Riviera Maya con el aeropuerto de Cancún y el tren eléctrico, similar al de Miami, sería creado por arriba del bulevar Kukulcán y correría a lo largo de las tres etapas de la zona hotelera para concluir también en la terminal aérea, en este último caso la obra está planteada así para evitar solicitar permisos ambientales y concluir la obra en menor tiempo.

“Es un servicio que no contamina, rápido y no genera accidentes y ayudaría en mucho a los turistas europeos que viajan 11 horas para llegar a Cancún y luego se desplazan tres o cuatro más para llegar a su hotel”, precisa el secretario de Turismo, Juan González Hernández.

La propuesta de unir la terminal aérea con un la zona hotelera de Cancún y la Riviera Maya no es nueva, pues en mayo de 2007, Asur dio a conocer sus planes para construir un tren de Cancún a la Riviera Maya, un centro de convenciones y exposiciones y la segunda pista, actualmente en operaciones.

En esa ocasión, el presidente Fernando Chico Pardo explicó que la construcción del tren a la Riviera Maya era uno de los planes más importantes.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s